Rola samorządu w koncepcji Feliksa Konecznego

Kon­cep­cja samo­rządu odgrywa nie­ba­ga­telną rolę w nauce o cywi­li­za­cji Feliksa Konecz­nego. Każdy poważ­niej­szy pro­blem roz­trzą­sany przez autora nie­za­leż­nie od tego czy doty­czy kwe­stii etycz­nych, prawno-ustrojowych, gospo­dar­czych czy histo­rio­zo­ficz­nych po bliż­szym roz­po­zna­niu oka­zuje się w jakiś spo­sób spo­krew­niony z sze­ro­ko­ro­zu­mianą ideą samo­rządu. Czy­taj dalej Rola samo­rządu w kon­cep­cji Feliksa Konecznego





Supremacja sił duchowych w cywilizacji łacińskiej

Docie­ka­nia doty­czące wza­jem­nych rela­cji pier­wiast­ków ducho­wych do pier­wiast­ków mate­rial­nych zaj­mują cen­tralne miej­sce  roz­wa­żań histo­rio­zo­ficz­nych Feliksa Konecz­nego. Dostrze­gamy je zarówno w wykładni pro­cesu dzie­jo­wego, roz­wa­ża­niach doty­czą­cych wol­no­ści, jak i w kon­cep­cjach roz­wią­zań ustro­jo­wych pro­pa­go­wa­nych przez autora. Czy­taj dalej Supre­ma­cja sił ducho­wych w cywi­li­za­cji łacińskiej